Monitorování
Pro kvalitní běh IT infrastruktury je nezbytné mít o ní dokonalý přehled. Monitorování Vám umožní včas identifikovat problém v infrastruktuře a začít s jejím odstraňováním. Dlouhodobé monitorování díky historickým údajům umožňuje identifikovat možný problém a odstranit ho dříve než dojde k výpadku. Tím se zvyšuje dostupnost.
Nashromážděné informace z monitorování umožňuje zpětně vyhodnocovat kvalitu Vámi poskytovaných IT služeb podle SLA podmínek. Data lze zobrazovat v tabulkách dostupnosti, grafech mapách. Sledovaná infrastruktura lze zobrazovat v různých přehled podle logické struktury, geografické lokace apod.
Při implementaci monitorovacího systému využívá různé opensource produkty a jejich rozšíření jako je Nagios a jeho klony Icinga nebo Centreon. Máme zkušenosti i se Zabbixem nebo Cacti.
Monitorovat lze různé prvky infrastruktury. Principiálně lze sledovat cokoliv, co o sobě poskytuje nějaké informace.
- Windows servery (stav a výkon)
- Unix servery (stav a výkon)
- Diskové pole (stav a výkon)
- SAN a LAN switche (stav a výkon)
- Tiskárny (stav)
- Páskové a deduplikační jednotky
- ...
- Relační databáze - DB2, Oracle, MSSQL, MySQL, PostreSQL, ...
- Aplikační servery - WAS, Tom Cat
- Webové servery, stránky, služby
- Podnikové systémy - SAP
- Operační systémy - Windows, Linux, AIX
- Síťové služby (SNMP, POP3, IMAP, NNTP, ICMP, SSH, FTP, ...)
- Naplánované úlohy
- Stav zálohovaní, např. u IBM Spectrum Protect
- ...